İnsanları bir hizmet ya da üründen gönüllü şekilde yararlanmaya teşvik etmek, toplumun dikkatini ürün ya da hizmet üzerine çekmek amacı ile yapılan yazılı işitsel ya da görsel çalışmaların bütününe reklam adı verilir.
Basılı Mecra Reklamları çalışmalarında temel hedef tüketicinin dikkatini yönlendirmek bir algıda seçicilik yaratmaktır bu yüzden özgün bir içeriğe sahip olmalıdır. Çalışmada amaç, ticari bir başarı yakalamak ve doğrudan müşterinin ilgisini çekmektir.
Kaliteli bir reklam;
Reklam tüketici de merak duygusunu artırmalı, hedef kitle ürünün vaat ettiği tüm konulara inanmalı ve ürünü denemek istemelidir. Her ne kadar reklamlarda hedef satışları arttırmak olsa da genellikle markayı tüketicinin aklına yerleştirmek ve bilinirliği arttırmakta önemli hedefler arasında yer alır.
Reklamın sağladığı yararlar oldukça fazladır. Reklam;

Planlanan reklam kampanyasının en önemli aşaması reklamın nerede yapılacağının seçilmesidir. Yanlış seçim reklamdan beklenen hedefi yakalamaktan uzaklaşır ve hedef kitleye ulaşma sorunu ile karşı karşıya kalınır.
Bu durumda hem zaman hem emek hem de yapılan harcamalar boşa gider. Hedef kitlenin buluştuğu ortamlar reklam ortamlarıdır, bu yüzden reklam ortamı seçiminde hedef kitlenin özelliklerinin belirlenmiş olması gerekir.
Ancak bu şekilde reklam amacına ulaşır, hazırlanan reklam kampanyalarında medyanın kullanılmasının kararı alınırken kullanım şekli büyük önem kazanır.
Basılı reklam ortamı ile hedef kitleye ulaşmak çok daha kolay olduğu gibi aynı zamanda basılı medya takipçisi olan okuyuculara gün boyu erişim imkanı sağlanır. Basılı Mecra Reklamları diğer yayın yapan reklam ortamlarına göre çok daha az bütçe gerektir.
Reklamın son teslim tarihinin kısa olması reklam vereninin güncel olaylar ile bağlantılı verilme şansını arttırır. Basılı reklam mecraları;
Teknolojinin gelişmesi bir internetin cep telefonlarına kadar her ne kadar gazete ve dergi gibi basılı mecralarda tirajları azalmasına neden olsa da halen ciddi bir kitle okumaya devam ediyor.
Birçok insan sabah kahvaltısında, toplu ulaşım araçlarında ya da şehrin herhangi bir köşesinde tüm dikkati ile gazete okumayı sürdürüyor. Basılı reklam mecralarının en önemli özelliği evin bir köşesinde yıllarca saklanmasıdır. Bu yüzden Basılı Mecra Reklamları ile hedef kitlenin sıcak ve samimi ortamına girmek çok daha kolay olmaktadır.
Reklamlarda en fazla okunan bölüm başlıktır, okuyucu üzerinde haber içeren başlıkların etkisi çok daha yüksektir. Bundan dolayı başlık kısa ve basit olmalı, olumlu ifadeler içermeli ve reklam yazısının geneli ile uyumlu olmalıdır.
Örneğin doğrudan vaat içeren bir başlık ya da meraklandırıcı bir başlık hedef kitle üzerinde etkili olacaktır. Basılı Mecra Reklamları için planlanan yazı metni inanılır, kısa, harekete geçiren ve ikna edici olmalı.
Dinamik cümleler içermeli ve sürprizlere yer vermeli bu sayede okuma oranı arttırılmalı. Reklam metninin bilgilendirme görevini yerine getirmesi gerekir.